.

 

Den här mannen vaktade gatan vi bodde på...

...och det var på den här gatan.

På lördagen åt vi god vegansk och ekologisk glass.

Vi hyrde cyklar på söndagen och det var ett perfekt sätt att utforska Berlin på och jag älskar att cykla.

Vi cyklade till Mauerpark och gick på deras söndagsmarknad och jag köpte en fin tygväska av en lokal kostnär.

Fika gjorde vi mycket för det fanns så många mysiga fik och det var så billigt!

Vi cyklade till en annan marknad som låg på Arkonaplatz.

Tulpaner i Arkonaplatz och dansande par i bakgrunden.

Andy Warhol på Hamburger Bahnhof Museum.

Minnesplats för judarna. Ett område fullt med stenklossar med mark som gick upp och ner. Mäktigt.

Middag på en jättegod Italiensk restaurang.

I gårkväll kom vi hem från Berlin. Det är en underbar och speciell stad som jag blivit förälskad i. Vi bodde i ett grönt och lummigt område som heter Friedrichshain där det inte var mycket turister alls. På knappt fyra dagar har vi sett mycket av Berlin och jag kommer att åka tillbaka snart igen för att se ännu mer.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0