.



Marknaden Fira de Bellcaire.


Det fanns massa tyger Emma!






La Sagrada Familia.


Café Cosmo som är både café och galleri.





Barcelona dag 4.

Igår på förmiddagen åkte jag ut till marknaden Fira de Bellcaire där det säljs allt från second hand, antikviteter, tyger, skor, till verktyg m.m. Efter att ha gått runt där ett tag begav jag mig till La Sagrada Familia. Där satte jag mig på en bänk på Placa de Gaudí och läste. Det satt en äldre man bredvid mig och han frågade efter ett tag om det var Haruki Murakamis "Kafka på stranden" som jag läste och han hade så rätt. Han hade själv läst boken och även "Norwegian Wood" och vi satt och pratade om hur bra hans böcker är.

Det är så kul med sådana möten med helt främmande personer. Det känns som att Barcelona har många sådana möten att bjuda på och det gillar jag!

På eftermiddagen mötte jag upp Jenny och vi satt och fikade/pluggade/läste ett tag på Café Cosmos. Supermysigt ställe som påminner lite om caféerna i Berlin. Det är dessutom ett galleri där de ställer ut olika kostnärers konstverk.

Natten innebar fest och dans på Razzmatazz, en av Barcelonas största klubbar. Det var enormt och mycket folk men musiken var faktiskt bara sådär. Jag ser fram emot salsakvällarna istället!


Kommentarer
Postat av: mamma

vad kul du har det, kul med spännande och oväntade möten med dem som bor och lever där

är det fortfarande lika varmt??

ha en fin dag och helg ..på måndag börjar skolan!!



Kram

mamma

2010-07-31 @ 15:02:23
Postat av: Malin



Ja, det är så roligt när sådant händer! Det är fortfarande lika varmt men det är mulet. Ja, det ska bli kul med skolan! Ha det fint du med! Kram

2010-07-31 @ 16:16:18
URL: http://meyouandeveryoneweknow.blogg.se/
Postat av: emma

Åh vad härligt du verkar ha det!

Kul med Murakami-gubben. Samtalade ni på spanska? Duktig du är!

Är den där marknaden varje dag? Jag vill dit och kolla på tyger!

Kram

2010-07-31 @ 16:49:19
URL: http://annorledes.webblogg.se/
Postat av: Malin

Vi pratade spanska :) Marknaden är nästan varje dag så dit får vi åka när ni är här. Har massa saker vi kan göra. Det finns så mycket att se och upptäcka här! Kram

2010-07-31 @ 16:56:35
URL: http://meyouandeveryoneweknow.blogg.se/
Postat av: Emma

Super härligt! Ska försöka orientera mig lite genom att kolla på kartan. Ska bli så kul att åka dit!

2010-07-31 @ 17:13:39
URL: http://annorledes.webblogg.se/
Postat av: niklas

Härliga bilder!

Skönt att det löste sig med skola. Fånga dagarna...

2010-08-01 @ 01:51:39
URL: http://thecokebadger.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0