.



I entrén till huset där jag bor finns de här stora speglarna där man kan ta foto på sig själv om man vill...


Marknaden Concepció.




Utsikt från Jennys takterass.






Gaudís Casa Batlló.


Nya sköna skor.

Barcelona dag 2 och 3.

Igår fick jag reda på att jag inte fått någon plats på skolan som jag skulle gå på. Det var inget kul besked men det var bara att leta efter någon ny som hade lediga platser. Och idag hittade jag en som dessutom bara ligger en gata bort från där jag bor. Helt perfekt! Efter inskrivning och skriftligt och muntligt test som gjordes idag börjar jag läsa spanska på Babylon Idiomas på måndag.

Idag har det regnat och åskat lite grann. Jag gick en lite runda på shoppinggatan Passeig de Grácia och Rambla de Catalunya nu på kvällen. Jag kollade in COS och MUJI och där finns en hel del annat också.

Jag hann även med att vara en stund på stranden idag. Det blev en kort sväng men det badades i det varma havet!


Kommentarer
Postat av: mamma

det ser fint ut....var det skönt att bada??

kram

2010-07-30 @ 09:20:43
Postat av: Malin

Det var jätteskönt att bada. Kanske 23-24 grader i vattnet!

2010-07-30 @ 09:45:27
URL: http://meyouandeveryoneweknow.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0