.





Kvällens stassar.

Barcelona dag 5 och 6.

Gårdagen var en lugn dag. Jag har dragit på mig en förkylning så jag låg och vilade och läste. På kvällen begav jag mig hem till Jenny och hennes syster Mimmi som kom igår. Vi åt middag och gick sen ner på stan för att kolla runt i affärerna då det var sista readagen.

Idag blev det strul igen! Tredje gången nu någonting strular här. Det lär bli en händelserik månad. Vi var på väg till stranden och jag hade precis stängt ytterdörren när jag kommer på att jag glömt en nyckel i låset på insidan. Dörrarna här har varken handtag eller vanligt lås. Så där stod vi och jag kunde varken öppna dörren, trots att den inte var låst, eller låsa den. Vi som ville komma iväg till stranden! Dessutom var det söndag och då är allt stängt här. Som tur var fick vi tag på hyresvärdens man och han kom hit med verktyg så vi kunde åka iväg. Ännu bättre var när han lite senare ringde och sa att han fixat det. Puh! Jag hade väntat mig att få betala mycket pengar. Men men. Nu ska jag aldrig mer göra om det misstaget!

På stranden var det underbart. Vi var där i flera timmar och njöt. Nu sitter jag hemma och lyssnar på Taken by trees som uppträder i Malmö idag. Det är första kvällen jag är hemma tidigt och det är skönt att bara ta det lugnt och vila. Tiden går så otrolig fort här för man har saker att göra hela tiden.

Imorgon börjar skolan och det ska bli kul! Nu hoppas jag att min spanska börjar förbättras ännu mer.


Kommentarer
Postat av: Emma

Underbart låter det!

Skönt att det löste sig med dörren!

Konserten var mycket bra, men inte jag-svimmar-så-bra. Hon var lite blyg och kollade mest ner i golvet, se det drog ner lite. Men musiken var bra! Håller på att ladda upp en film!

Lycka till imorgon! Kram

2010-08-01 @ 21:29:14
URL: http://annorledes.webblogg.se/
Postat av: mamma

skönt med dörren....

vila nu och lycka till på skolan i morgon ..

vi kan höras på kvällen

nu ska jag lägga mig o läsa min bok

en undran ..är det jenny eller mimmi på bilden??

kram

mamma

2010-08-01 @ 21:58:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0