många röster talar


Många röster talar.

Din är som vatten.

Din är som regn,

när det faller genom natten.

Sorlar lågt

sjunker trevande,

långsam, tveksam,

kvalfullt levande.


Skälver som en grund

bakom alla ljud,

sipprar och silar

mot min hud,

sveper sig lent,

sluter mig inne,

fyller mina öron

med viskande minne.


Jag vill sitta tyst

där jag inte kan störa dig.

Jag vill bo och leva

där jag kan höra dig.

Många röster talar.

Genom dem alla

hör jag bara din

som ett nattregn falla.

Karin Boye


Kommentarer
Postat av: victoria

ja men jag sökte ett jobb på mango! stod nåt om entré, så kan nog ha vart det!!



hittade min genom en kompis, tog över hennes, men annars äre somsagt bara de sidorna som gäller..som jag vet om

vi bodd ei grácia, kolla på google maps, det tar bara 7 min in till stan med metron..eller ås går man på 30. det är jättemysigt område, lugnt, men ändå barer restauranger o fint...många som bor där

2009-01-12 @ 21:09:57
URL: http://palea.blogg.se/
Postat av: Anonym

mmm... så fin dikt...



har följt din blogg sedan någon gång i höstas och jag är förtjust i den...



det är så avslappnat... så lättsamt... men inte desto mindre vackert... och betydelsefullt...



gillar blandningen av bilder... texter... vardagsbetraktelser...



hoppas du får ett gyllene 2009...!



kram...

2009-01-14 @ 00:05:38
URL: http://thecokebadger.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0