onsdag



 


Jobbat, hämtat skor, handlat, bakat och lagat mat. Det har jag gjort de senaste timmarna. Har handlat lite gott inför i morgon men min present till mig själv kommer på fredag.

Jag hatar a-kassan. Jag hatar att betala 413 kr varje månad till någonting som jag inte överhuvudtaget för ut något av. Jag hatar att det är så krångligt. Jag hatar att jag inte kan byta till någon annan där det kostar hälften så mycket. Jag hatar tanken av att när jag är färdigutbildad och inte får ett jobb så är jag ändå inte berättigad a-kassaersättning. För jag är fortfarande under 25. Men det är väl ändå lika bara att fortsätta betala dessa sura pengar varje månad.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0