tänkvärda ord om kärlek



"När vet man att det är slut?
"Kanske när man känner sig mer kär i sina minnen än i den man har framför sig."

"Det ska finnas något mellan människor, ett bord där man lägger upp något av sig själv och diskuterar det utifrån."
"Jag behöver inte något sådant bord."
"Hur ska jag då kunna veta vem som är jag?"

"Till en början finns alltid valet att vara ensam. sedan blir det inte ett val längre. När slutade det vara ett val? Vad är det i mig som har slutat att välja dig, som istället har flyttat in i dig så att jag måste vara med dig för att kunna vara med mig själv?"

Från boken Jag behöver dig mer än jag älskar dig och jag älskar dig så himla mycket av Gunnar Ardelius.



Kommentarer
Postat av: fanny

den verkar bra !!

2008-11-08 @ 09:35:45
URL: http://piecesoflife.blogg.se/
Postat av: Tove

det var faktiskt väldigt bra ord.

2008-11-12 @ 13:07:43
URL: http://tovelitove.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0