söndagstankar



Efter en god natts sömn har jag ätit frukost och läst tidningen. Läste bl.a. om "Gomorra", boken där journalisten Roberto Saviano lägger ut hela Neapels maffia. Han lever under dödshot och nu har boken blivit film. I januari börjar den visas i Sverige och den ska jag se.

Kollade sydsvenskan på nätet och såg att en 27-årig kvinna blivit våldtagen på gatan som jag cyklar på till och från skolan. Fan, vad jag hatar dessa sjuka människor som kan göra sådana saker. Det händer överallt idag och ibland undrar jag när det är min tur... 

Igårkväll såg jag Blow som jag sett några gånger innan... det är en väldigt bra film.

Nu lyssnar jag på Timbuks nya skiva och kroppen diggar i skönt soul-funk-reagge-gung. Gillar verkligen soundet i "Mörkar".  



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0