översvämmning



Dagens händelse: Jag går ner i källaren för att se om det finns tvättid. När jag kommer ner hör jag hur det forsar vatten från någonstans och halva källargolvet är täckt med vatten. Vattnet kom från en ledning som brustit på grund av renoveringsgubbarnas slarv. Jag var ganska orolig då vårt förråd ligger där nere och jag har massa grejor där. Efter att jag ringt Securitas, ringt på hos grannarna, slängt på mig gummistövlarna stod jag, en granne och en securitaskille och försökte sopa bort allt vatten. Vi sopade i över en timme och alla brunnar blev överfulla. Vårt förråd klarade sig precis.

Jag tyckte jag gjorde en bra insats för tänk om jag inte gått ner, då hade vi haft en pool där nere. Det var svettigt och gav ryggont men jag räddade i alla fall källaren. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0